Eindelijk… de zon schijnt en de lucht is blauw..

22 augustus 2021 - Thorn, Nederland

Eindelijk vandaag weer eens een zonnige dag, en na een goede nachtrust en een kort busritje mogen we weer op pad. Bij een hotel in het station van Weert mocht ik echt niet naar het toilet, maar gelukkig wel bij een broodjeszaak ernaast, waar ze ook nog eens lekkere koffie hebben.

93749128-420A-45D0-A7CE-25FFD1FC3054

Wat wil je nog meer. Via recreatiegebied de IJzeren man, alweer?!, liepen we de stad. Het park er omheen was erg leuk met een zintuigenroute voor kinderen, daarnaast waren er kilometeraanduidingen voor hardlopers en zelfs fitnesstoestellen. Er werd dan ook volop getraind door loopgroepen. Na dit mooie park langs stille wegen het buitengebied in. Heel voorzichtig, heel subtiel begint het landschap al ietsjepietsje te glooien, voor wat volgende week komen gaat. Veel vriendelijke mensen onderweg met belangstelling voor wat ik gedaan heb en nog ga doen de komende weken. En bij een picknickbank zag ik nog mijn picknickmaatje van gisteren. En weer was het prachtig over de heide, echt iets extra’s dat deze dit jaar zo prachtig in bloei staat en nog wel tijdens mijn Pelgrimstocht.

6DDA48CB-49F7-448C-ACE4-780AAB2A340F

D7F2E96C-DAB6-4AA7-B6E2-E67515170DCE
In het plaatsje Tungelroy een beetje pech, want de horeca was (nog) niet open, dan maar doorstappen tot de volgende mogelijkheid. Gelukkig had ik nog net genoeg eten en drinken bij mij. Na een mooi stuk door een moerassig gebied, was ik na 16 km bij een horeca stop aangeland, en wat voor een: een prachtige theetuin in the middle of nowhere! Had hier een hele pot thee lekker met pruimen taart genuttigd. Zal wel dorst gehad hebben. Echt een fijne plek om te rusten. Denk dat mijn moeder dit ook een mooi plekje vindt; theetuin de Tungelroyse Beek. Na nog een leuk stukje over een knuppelbrug, belandde ik in het plaatsje Ell. Hier wat gekocht voor de lunch. Dit snel opgegeten en weer door. Meestal gaat het eerste deel van de wandeldag best vlotjes, maar naar de tweede pauze kak ik best wel eens in.

Langs fruitgaarden met volop rijp fruit en maisvelden ging het verder naar Hunsel. Hier een koude cola genuttigd, die zijn werk goed deed. Ik kon er weer even tegen. En dan zie je een bord met fruitautomaat staan, lekker een bakje blauwe bessen genomen. Heb er tot aan Thorn toe, lekker van gesnoept. Na een leuk laag paadje langs klimopbegroeiing, zag ik witte huizen: Thorn! We zijn er.

Mijn logeeradres voor twee nachtjes deze keer verraste mij aangenaam, wat een prachtige tuin en kamer!

24C7872C-7EEE-42D4-B090-94FE2F69826544ADE0DA-F0A1-459C-B144-BF871BDE7A31

D96DDB1E-B502-4AF3-A397-AAADEB01918A

Omdat ik al wat later aankwam, waren de terrassen al vol en koos ik maar voor een pannenkoek. Ook lekker. En met mijn lievelingsdrankje Aperoll erbij. Fijne avond allemaal!

1. Wil van Calck:
    22 augustus 2021
    👍goed bezig en wat fijn dat de ☀️Schijnt
  2. Jan Walinga:
    22 augustus 2021
    Jij ook een fijne avond!
  3. Christina:
    Hij gaat goeeeddd! 👌🏼
  4. Annemieke Blom:
    22 augustus 2021
    Fijn dat je het zo goed heb getroffen met je logeeradres voor twee nachten. Is dit vof? Of toch een b&b?
    Geniet van je dagje relaxen. En als de heuvels komen zullen je wandelstokken je steun geven.
  5. Peter Hijwegen:
    23 augustus 2021
    Het begint op te schieten Henrike,veel succes ,weer een mooi verhaal
  6. Peter Hijwegen:
    23 augustus 2021