Zondag vrije dag

17 juli 2023 - Nijmegen, Nederland

Vandaag dus nog vrijaf, dus lekker rustig aan kunnen doen na een redelijke nachtrust, het was gelukkig droog gebleven.

F4B33A90-AD70-487A-9DC2-E28AB3A856CE40FBB562-7FEA-4C04-8D1D-C337D4212D87FC03BCDB-255D-47E5-80C2-A5FEF36594B3

Eerst een rondje hardgelopen en zo de beste mooie omgeving van de camping kunnen verkennen. Heerlijk rustig, vervolgens douchen en op zoek naar ontbijt, en gevonden bij de bakker die vandaag wel open was.

Het programma voor vandaag was vrij leeg, maar ik kon al wel mijn dienstfiets voor de komende week ophalen, een hele sportieve deze keer. Heb m een beetje uitgetest met een mooi rondje over de Bisseltsebaan naar Plasmolen, beter bekend als het dorp met meer horeca dan huizen, op de derde dag kunnen de 4daagselopers hier onderweg gebruik van maken, mochten ze dat willen. Ik koos voor de gerenommeerde ijssalon van Clevers, en nuttigde hier cappuccino met een klein ijscoupje, met banaan, toffee, knapkoekjes en uiteraard slagroom. Het chocolaatje bij de koffie heb ik later laten smelten… Via de Vierdaagseparcoursen van de derde en vierde dag terug naar de camping gefietst, tja de routes zijn nog steeds gesneden koek, hoewel mijn laatste editie als loper alweer  vijf jaar geleden is. Tussendoor spotte ik nog een bordje ‘superkersen’, en ja hoor een kersenkraam in Mook op zondag nog wel met heerlijke kersen. De oogst schijnt dit jaar tegen te vallen, maar de smaak van deze kersen zeker niet! Heerlijke grote donkere knoepers!

Nog even gerelaxed op de camping en weer terug de drukte in om de vlaggenparade te zien, blijft altijd indrukwekkend met detachementen militairen en muziekkorpsen en vlaggen. En ook nog verschillende collega’s die vandaag dienst hadden kunnen kieken.

Daarna was alweer tijd voor het Spaanse diner, compleet met Paella, Albondigas en ander lekkers, het was weer dik in orde, bij de Vereeniging.

Later nog even de gezelligheid in de binnenstad opgezocht, het vuurwerk was ook dit jaar fenomenaal, compleet met mijn lievelingsborrel Aperol. Héél kort bij het gevelconcert geweest en daarna lekker naar bed voor een goede nachtrust!

1. Marianne:
    17 juli 2023
    Ik hoop je tegen te komen de komende dagen.
    Jij ook veel plezier.
  2. Ineke:
    17 juli 2023
    Prachtig verhaal weer...jij vermaakt je wel! Morgen gaat het beginnen!!!