De kop is er af!

8 augustus 2021 - Uithoorn, Nederland

Om 9:30 vanmorgen stond ik op Amsterdam Centraal met plan is om over een kleine drie weken in Maastricht te eindigen. Te voet.  Het avontuur is begonnen, en we slingerden door een toch wel redelijk druk Amsterdam, door de Rosse buurt, staken het Damrak en de Kalverstraat over en belandden in het prachtige Vondelpark. Ik ben en blijf een liefhebber van groen. Na het Vondelpark, werd het nog mooier, met het Olympisch stadion aan de overkant van het water liep ik langs woonboten de stad uit, het Amsterdamse bos in. Wat een mooi bos is dit. Had bij het bezoekerscentrum eindelijk mijn eerste stempel te pakken. Alle kerken die ik onderweg passeerde waren dicht, en dat op zondag! Je wil toch kunnen bewijzen dat je in Amsterdam gestart ben. Had onderweg een mooie pauzeplekje tegenover Amstelveen met helaas wel regen… Na het bos, werd het parcours anders met kassen en grasdijken. In Aalsmeer op het juiste moment een horecagelegenheid (weer regen) en daarna op naar De Kwakel, waar ik ga overnachten. Het laatste stuk van de route was wat saaier, ben benieuwd wat morgen mij gaat brengen.

1. Luisa Carou Ferreiro:
    Top start! Buen Camino!
  2. Christian van Staveren:
    8 augustus 2021
    Goed bezig Henrike benieuwd wat je allemaal nog tegen gaat komen. Hoop dat het weer wel beter wordt voor je.
  3. Eveline Broekhuis:
    Succes Henrike en geniet ervan!!💪👍
  4. Renneke:
    8 augustus 2021
    Mooi begin van de camino😘
  5. Petra:
    8 augustus 2021
    Stoer hoor, leuk om je te volgen!
  6. Annika Niesert:
    Goed bezig Henrike!!
    Kom je ook langs of in de buurt van Maarssen?
  7. De Haagse Règah:
    8 augustus 2021
    Leuk Henrike. Veel plezier en succes.
  8. Ineke:
    8 augustus 2021
    Wat leuk om je op deze manier te volgen! Je bent een topper! Komende 2 dagen is het qua weer nog wat wisselvallig maar va woensdag wordt het beter weer.... Succes en zet 'm op!
  9. Miranda:
    Leuk! Veel plezier!!
  10. Marianne:
    9 augustus 2021
    Mooie start in Amsterdam. Waar overnacht je overal? Vrienden van de fiets? Ben je met een vriendin? Ik zie steeds 'we' staan.
  11. Ineke Hutters:
    9 augustus 2021
    Top! Go go go En doorrrr……
  12. Christel:
    9 augustus 2021
    Echt heel knap van je Henrike.
    Succes maar je kunt het🎀🍀🙏🏻💕
  13. Robert van Maanen:
    9 augustus 2021
    Stoere reisonderneming Henrike, geniet ervan!
  14. Monique Van der Slot:
    9 augustus 2021
    Geniet er van, er gaat nog heel veel moois komen, zeker ook natuur.
    BUEN CAMINO.
  15. Annemieke Blom:
    9 augustus 2021
    Leuk om te lezen van binnenstad naar kassen. Fijne ontspannen avond!
  16. Sylvia:
    Succes Henrike
  17. Henrike:
    9 augustus 2021
    Dank voor alle lieve reacties!