De allerlaatste loodjes!!!

29 augustus 2021 - Maastricht, Nederland

En dan komt na drie weken wandelen, 20 etappes, 470 km, 5 provincies en 2 landen een einde aan mijn Pelgrimstocht van Amsterdam naar Maastricht. In een later blog schrijf ik nog een soort van terugblik.

Vandaag ‘uitgeslapen’ want er stond maar 7 kilometer op het programma. Een lekker ontbijt  en ook nog eens boterhammen en een appel uit eigen boomgaard mee voor onderweg.

Ik liep Cadier en Keer door, dronk koffie bij de bakker en liep voor de aller aller laatste keer de heuvels in! Deze keer alleen maar afdalen, en toch nog met stokken, want ook deze paden waren uitgespoeld door het slechte weer. Na enkele kilometers bereikte ik de buitenwijken van Maastricht, deze kilometers waren niet zo spannend, langs de universiteit, het ziekenhuis en de campus. Moest meteen denken aan het universiteitsterrein in Nijmegen, waar je tijdens de 4daagse maar liefst drie keer langs komt.

Na het General Gouvernement, het Limburgs provinciehuis, liep ik langs de Maas, blijft mooi. Hier was nog goed te zien hoe hoog het Maaswater gestaan heeft.

En tijdens deze laatste kilometers voelde ik geen pijntjes, blaartjes, spieren of wat dan ook. Ik passeerde de bekende brug de Maas en liep de drukte in (had mij mentaal voorbereid op de drukte van de stad). Rechtdoor, rechtsaf, linksaf , rechtdoor en ik WAS ER! Op het Vrijthof. Heb het gewoon geflikt! Van Amsterdam naar Maastricht in drie weken!!!! Tijdens de laatste stappen, moest ik wel een traantje wegpinken maar WE ZIJN ER! Na wat foto’s begon het regenen en liep ik bij een café naar binnen voor koffie met puddingvlaai!!! Later nog wat mooie stempels bemachtigd voor op mijn pelgrimspad.  Tot slot wil ik iedereen bedanken voor alle belangstelling, appjes, reacties in het gastenboeken, likes, belletjes, kaarten en bloemen en nog veel meer!!! Zonder jullie zou het niet gelukt zijn…

1. Marianne:
    29 augustus 2021
    Het is je gelukt, gefeliciteerd. Knap gedaan en leuk om je verhaal te lezen.
  2. Christina:
    Die puddingvlaai heb je 200% verdiend! Welkom thuis 🏚
  3. Gert:
    Gefeliciteerd 🇱🇺🚶‍♀️💪
  4. Rick:
    Geweldig, ontzettend knap gedaan,trots!!!!💪👍❤️
  5. Ineke:
    29 augustus 2021
    Gefeliciteerd topper. Je hebt het geflikt! Ik neem echt m'n 👒 voor je af! Dat nemen ze je echt niet meer af.... Nu lekker uitrusten en weer gaan bedenken wat je volgende doel gaat worden! Welkom thuis 🏡.
  6. Petra:
    29 augustus 2021
    Deze ervaringen vergeet je nooit meer! Gefeliciteerd!
  7. Liesbeth:
    Gefeliciteerd
    En ik heb genoten van de verhalen 💐
  8. Wil van Calck:
    Klasse Henrike, gefeliciteerd, deze ervaring pakt niemand je meer af SUPER 👍
  9. Jan Walinga:
    29 augustus 2021
    Geweldig! Gefeliciteerd en bedankt voor de fijne reisverslagen!
  10. Eric:
    29 augustus 2021
    Gefeliciteerd! Wat een leuke verhalen en foto’s! Je hebt mij enthousiast gemaakt om deze tocht ook een keer te gaan lopen.
    Wel thuis!
    Groet, Eric
  11. Peter Hijwegen:
    30 augustus 2021
    Gefeliciteerd kanjer
  12. Trees Olsthoorn:
    30 augustus 2021
    Bedankt voor je mooie verhalen. Erg van genoten!
    Wij zijn op weg naar de Mont Ventoux⛰
  13. Christel:
    1 september 2021
    Jij mag echt supergrote zijn Henrike!
    Wat een prestatie en wat een mooie verhalen🎂