Van de natte Reeuwijkse plassen naar het schone Schoonhoven

10 augustus 2021 - Schoonhoven, Nederland

Na een goede nachtrust en nog beter ontbijt, wilde ik gaan lopen, maar volgens buienradar zou het gaan hozen, even wachten dus.. Uiteindelijk viel het toch mee met de regen, en ben ik na wat broodjes voor onderweg gekocht te hebben, aan de wandel gegaan. Gelukkig werd het toch wel droger en kon ik Volop genieten van de mooie Reeuwijkse plassen, er stonden best wel dure huizen. Waarom op deze plek? Ik weet het niet… Omdat de wegen hier smal zijn, zijn er speciale uitwijkhaventjes, en nog gaat het niet altijd goed. Gelukkig ben ik flexibel en spring snel de berm indien mogelijk. Óók als er een hele snelle hardloper voorbijrent  die nogal veel op een snelle jongen van mijn sportclub lijkt. Na het kleine plaatsje Oukoop de Kippenkade op, een heel stil stukje over een heel smal padje met hele kleine eilandjes en daarop hele kleine huisjes. En ja, er wonen mensen! Zou best wel eens een nachtje er in willen slapen. Na een mooi kunstwerk van houtgesneden vogels, kwam Driebruggen inzicht. Hier aangenaam verrast door een buurtwinkel die brood, gebak, kaas en nog veel meer verkoopt! Achteraf geen brood hoeven kopen… Het dorp uit, langs het water. Nog een kast gezien met leuke souvenirs, gelukkig vond ik nog wat nuttigs… En dan zonder Haast naar Haastrecht, dat moest ook wel, want er moesten maar liefst twintig hekjes beklommen worden, o ja, ze konden ook gewoon open… pfff. In Haastrecht, mooi plaatsje, was alle horeca dicht, alleen bij de bakker kon ik nog terecht. Maar wel een mooie stempel als souvenir. Hierna mochten we weer slingeren langs de wondermooie Vlist, met die ouderwetse elektriciteitsdraden waan je je echt terug in de tijd!  En dan zie je mooie picknickplekjes waar je geen nee tegen kan zeggen. In de boomgaard aan het water, heerlijk! Wat het nog gekker maakt is dat de skyline van Rotterdam gewoon hier aan de horizon te zien is. Schoonhoven kwam in zicht en toen ik twijfelde of ik op de juiste plek was, kwam de gastvrouw al aanlopen vanuit de mooie tuin. Het waren 28 mooie km’s, tot morgen!

53FA04A0-DB3B-4C1C-ADA7-0A04487C3C852C158557-F363-4FC6-9678-CDA00BF21E66C0F63307-48CC-4F9B-87A2-40D32B845B9660DD54DC-B670-4F6B-AF03-FC9F8A77045DF836E5C0-52C0-4E6F-B4A4-2FB688DC1377B0FF8BB0-BE8C-4948-BDFC-FAEA019CFA2E78156D89-3A93-4BE8-B9DE-B04877883AFF

1. Christel:
    😘🙏🏼
  2. Christina:
    10 augustus 2021
    Wat een leuk verslag weer!
    Je gaat goed 👏🥳
  3. Annemieke Blom:
    10 augustus 2021
    Uit je verhaal maak ik op dat je door een prachtige omgeving hebt gelopen. Leuk om te lezen. Buen camino voor morgen.
  4. Henriette:
    Ik geniet mee🌻🌻🌻🌻
  5. Thea:
    Echt leuk!! En wat een mooie foto ‘s! Weer veel plezier vandaag!!😀
  6. Ineke:
    11 augustus 2021
    Wat een prachtige loop route zo. Zo zie je nog eens wat van Nederland.. Ik blijf je volgen! Nog veel succes.
  7. Siem:
    Veel suc6 en geniet ervan
  8. Elza:
    11 augustus 2021
    Prachtig is deze etappe. Ik lees dat je er ook van genoten hebt !
  9. Peter Schipper:
    11 augustus 2021
    Leuk om te lezen en mooie foto’s om te zien, je geniet er lekker van. Ik wens je een hoop ☀️☀️☀️ en nog veel plezier
  10. Monique Van der Slot:
    11 augustus 2021
    Ik heb deze etappes al weer een hele tijd terug gelopen, maar geniet er middels je verslagen nogmaals van. ❤
  11. Mark Doornhof:
    22 augustus 2021
    Ik was die dag aan het lopen daar. Mooie reis verslagen en een mooie ervaring