Als de zon schijnt!

11 augustus 2021 - Sliedrecht, Nederland

Ja als de zon schijnt, ziet alles er beter uit! Voor het eerst kan de regenjas en -hoes onderop in de rugzak! Joepie! Was in mijn enthousiasme wat te vroeg voor het ontbijt, dus heb eerst maar eten voor onderweg in Schoonhoven gekocht. Ook deze keer was het ontbijt superlekker. Via de veerpoort werpen we een laatste blik op Schoonhoven en gaan we met een grote pont de Lek over. Moest de eerste kilometers echt op gang komen en koos voor het fietspad Ipv het graspad. Later kwam er nog meer dan genoeg gras… Na een prachtig oud huis mochten we weer een grasdijk op met mooi zicht op de lek, alleen jammer van die gastanks. De dijk af en Groot Ammers in, en er was een terras, heerlijk gezeten met natuurlijk koffie! Daar knap je van op. Na een kort rondje om de kerk langs de molens en het water het dorp weer uit. Ook deze keer zijn er weer genoeg molens te zien, waarom heet dit niet het Molenpad ? Het blijven mooie molens en er is nog veel meer te zien zoals een stoomboot en een kwekerij voor paling. Ook de tuintjes liggen er weer piekfijn bij. Onderweg nog een spreuk gelezen, één van de zinnen was ‘ je bent de eerste niet, en zult de laatste ook niet zijn’ Dat geeft hoop en rust voor de vreemde tijd die hopelijk gauw achter ons ligt.  Aan de andere kant van het water zagen we ouderen tevreden hun brood eten. Eerder in dit verhaal had ik het over gras, meer dan genoeg, het pad ging maar liefst 4,5 kilometer over gras, hoog gras. Maar prima te lopen. En er waren genoeg mooie plekjes voor de lunch met de voeten in het water. Beter wordt het niet! Vandaag was verder wat korter, 18 km, het moet wel leuk en vakantie blijven… toch?! Ik eindigde in het dorpje Bleskensgraaf met een mooie stempel en op het terras van een fout maar wel heel gezellig café met aardige mensen. Hier op de bus naar Sliedrecht gewacht. Ook dit adres is erg fijn met een mooi tuintje! Nu nog even genieten van de avond met zicht op de Merwede.

6EF6BC33-9CBC-42EB-A3CA-C46DBE662AC1B3EAFC99-0D91-42E2-893D-3782BE44D38ACBC80A2F-E9F8-4EEC-83DE-8D1B112C73C7B233E0FE-1D61-43F9-963E-7CDFF38BC7A16CF646D6-5813-4555-907A-17948614B67CCADA2AF6-F98D-4EB0-B2F1-B10C7E11DA5F89F771CC-0CFF-4A26-AA21-7B46A1BB48987C00ECAF-A672-471E-BCCB-ED6BA61C36DDC6D9DEE0-B8EA-40FE-868B-D9DDC8220D71

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annika Niesert:
    Mooi verslag Henrike!
  2. Annemieke Blom:
    11 augustus 2021
    Je overnachtingsplek is niet bepaald dichtbij de route, pas je je route nu aan of ga je weer terug naar waar je gestopt bent.
  3. Barbera:
    11 augustus 2021
    Wat leuk om je verslag te lezen en de mooie foto's te bekijken.
    Petje af!
    Geniet van alles wat op je pad komt.