Van sfeervol Sliedrecht via gezellig Gorkum naar Slaperig Brakel

12 augustus 2021 - Brakel, Nederland

Vandaag een wat kortere nachtrust maar dat mag de pret niet drukken want het is prachtig weer vandaag. Na een korte bus en treinrit was ik weer op het juiste pad. Deze keer weer eens een tiendweg, waar ik nog een leuk gesprek met een man van middelbare leeftijd die zijn hond aan het uitlaten was. Onze wegen scheidden zich al snel en ik mocht weer eens een graspad op, met wederom schapen en -Stront, maar ook een mooi uitzicht over de Merwede en de bijbehorende schepen. Blijft een leuk uitzicht. Inmiddels alweer in Schelluinen en opnieuw een gr..pad. Het pelgrimspad is eigenlijk gewoon één groot graspad. Via een gezellig woonbotenwijkje en langs twee nog gezelligere collega’s werd het nog veel gezelliger bij de ophaalbruggen van Gorkum, waar de kolk helemaal vol ligt met pleziervaartuigen al dan niet met hond, Gezellig toch! Even over die collega’s, ik heb er dus heel veel, en ik kom ze behalve op zondag en maandag dus eindelijk wel altijd tegen, dat heb je als je bij de post werkt. In het centrum niet één  maar twee ijssalons getest. Gezellig naast Hugo, nee niet de minister, maar gewoon een cafeetje. Hier heel veel verwijzingen naar Hugo de Groot, een andere bekende Hugo die in een boekenkist ontsnapte uit slot Loevenstein, waar hij gevangen zat. Tijdens het boottochtje van Gorkum naar Woudrichem kon ik nog een glimp van Loevenstein zien. In Woudrichem nog even rondgedwaald, een prachtig stadje en daarna weer de ….dijk op. Het stuk wat hierna volgde was niet bijster spannend, maar nog wel pauze gehouden bij de Wilhelminasluis, daarna via de Waaldijk naar Brakel. Na 22 km blij dat ik er was. Mijn overnachtingsadres is een gezellige bonte beestenboel met honden, katten, konijnen, kippen, ezels en nog veel meer. Hier even de was gedaan, hopelijk is alles morgen droog. Van de lieve gastvrouw mocht ik zelfs een fiets lenen om boodschappen te doen! Slaap lekker!

1. Renneke:
    12 augustus 2021
    Weer een super mooi verhaal 😘
    Lieve groet Renneke
  2. Ineke:
    12 augustus 2021
    Wat een leuk verhaal weer... En wist je dat in Woudrichem de opnames van Dokter Tinus hebben plaatsgevonden? Ik ben er een x geweest en heb toen bovenin de poort een lunch gebruikt, want daar zat /zit een lunchcafé in.
    Succes morgen!
  3. Christina:
    12 augustus 2021
    Je gaat als een speer, super goed van je. En... Ik leer nog wat van je met de uitgebreide verhalen, tof! 😉
  4. Petra:
    Wat een leuk verhaal! Net voorgelezen aan Martin😃