Welkom in Brabant

13 augustus 2021 - Drunen, Nederland

Na een goede nachtrust en een mandje vol lekkers als ontbijt, gingen we weer vol goede moed de dijk. Lekker doorstappen in een water zonnetje en zo nu en dan de dijk af voor je dagelijkse dosis grasdijkjes compleet met schapen natuurlijk. Aangezien we nog steeds in een slaperig deel van de route zitten, had ik geen verwachting dat er ergens vroeg al horeca open zou zijn, maar ik kon ergens naar de wc en zag mensen met brood lopen. En ja hoor een warme bakker compleet met terras! Top, lekker koffie met een klein chocosoesje erbij.

De echte Bosse bol bewaren we voor zondag, als dat naar Den Bosch gaat.  En ja hoor, weer een lekker stuk graspad voor de boeg, maar de kilometers gingen rap onder de benen door. In Nederhemert, de pond naar Nederhemert Zuid genomen. Deze pond vaart dus niet op zondag, net als de pont in Eemdijk. En laat ik nu met allebei gevaren hebben. Het landschap verandert hier al, en we lopen lekker onder de bomen langs een Kasteel en een speeltuin. Ik laat de horeca links liggen. Had nog genoeg te eten bij mij.  Na het bos en een stuk ‘moffen’dijk, was het alweer tijd voor een pont. Naar Brabant wel te verstaan. Gezellig hoor! Langs de dijk liep ik het prachtige Heusden in, wat een leuk en gezellig plaatsje is dit. Zoveel moois te zien. Hier lekker een terrasje en ijsje gegeten. Er was genoeg leuks te koop in de winkeltjes, maar niet voor mij, je moet het allemaal maar meezeulen…

had wel hele leuke dingen voor mijn neefje Noah gezien. Via de andere kant de stad verlaten, na een bezoekje aan de Mariakapel, Brabant hé.  Inmiddels alweer in de laatste kilometers beland, deze leidden door een natuurgebied en over een slingerend dijkje met kleine meertjes, één zelfs compleet met glijbaan. Veel fietsers op de dijk die allemaal vriendelijk groeten en soms zelfs ‘goed bezig!’ roepen.

bij de eerste weg links verliet ik de route om naar mijn gastadres. Hier lekker gedoucht en gezellig mee gegeten. Het blijkt dat er vandaag een persconferentie is, daar heb ik niet zo veel van meegekregen, ik merk dat ik in een soort van vakantiebubbel zit, en dat is prima, écht’

1. Luisa Carou Ferreiro:
    13 augustus 2021
    Je gaat lekker!!!
  2. Annemieke Blom:
    14 augustus 2021
    Mooie omgeving! Je zit er helemaal in!
  3. Diana Bonouvrier:
    Geweldig Henrike. Wat een belevenis. 👌👍👏
  4. Anneke van den Pol:
    14 augustus 2021
    Gezellig om te lezen! En wat een avontuur! Ook telkens weer een ander gastadres lijkt mij een hele belevenis. Veel succes voor de verdere reis! 👋
  5. Otto:
    15 augustus 2021
    Je bent super bezig Henrike.
    Ga zo door👍