Z’n gangetje

18 augustus 2021 - Valkenswaard, Nederland

Vessem - Valkenswaard 23 km

Soms vraag je je wel eens af: hoe gaat het eindelijk? Vandaag dacht ik daar over na, en stelde zelf ‘zo zijn gangetje’. De route was niet echt spannend vandaag, het weer ook niet en er zijn verder geen gekke dingen gebeurd.

Na een goed en lekker ontbijt en met droge schone was ging ik vol goede moed op pad, helaas weer door de regen, weer de regenjas en -hoes weer aan. Gelukkig paste het ook met de gisteren gekochte stokken, maar die dingen zorgen wel voor extra gewicht en dat voel je. Maar als het goed is, ga ik er over vijf dagen heel veel plezier van hebben. Na iets minder dan twee uurtjes lopen, was de eerste horeca in het plaatje Knegsel alweer daar, tijd voor een lekker bakje koffie. Even goed wakker worden, en weer door, onderweg heel aangenaam verrast bij een huis, waar ze speciaal voor post- en pakketbezorgers een kast hebben staan met daarin allerlei lekkers als repen chocolade, koek en blikjes. Wat een mooie waardering voor het werk van mij en vele andere collega’s!  Echt leuk! Stemkaarten voor de verkiezingen, uitnodigingen voor Coronavaccinaties, zelftests, pakketjes en niet te vergeten allerlei leuke wenskaarten, Wij als postbezorgers maken het allemaal mogelijk! Nou ja, ik eventjes niet, want ik ben op vakantie. Na Knegsel kwam al snel het dorpje Steensel in beeld, ook hier lekker van koffie genoten, ook leuk als het personeel geïnteresseerd is in de tocht die je aan het lopen. Men kan soms best onder de indruk zijn.

Zoals ik al schreef is de route niet zo spannend deze keer, maar ik was wel heel blij met weer een kroeg nadat de route gezellig over een camping kwam. Tegenover was nog een oude watermolen in werking, blijft boeiend om naar te kijken. Na de laatste kilometers langs een Brabantse Goudkust met enorme huizen, was mijn overnachtingsadres alweer in zicht. Even lekker thee met chocolaatjes en ik kreeg weer een prachtige kamer toegewezen.

morgen een lange dag van ruim 30km, dus lekker vroeg slapen.

1. Wil van Calck:
    18 augustus 2021
    Jammer dat jij regen had, wij hebben 66 km gefietst en gewoon lekker droog weer!
    Morgen vast veel succes
  2. Henriette:
    18 augustus 2021
    Weer leuk om te lezen! Slaap lekker!!
  3. Rob:
    18 augustus 2021
    Zeker leuk om te lezen. Wordt gewaardeerd. Goede reis morgen.
  4. Willem Loch:
    19 augustus 2021